misiowapolana.pl

dla dzieci i o dzieciach

Aktywne przedszkolaki dzięki wspólnej zabawie, nabywają wiele osobistych zręczności i doświadczeń

zabawki drewniane
Wielu z nas z pewnością wraca pamięcią – jak w dziecięcych latach bawiliśmy się do zmroku na podwórku. Wówczas nie traktor zabawka a zwykły patyk i pomysłowość zastępowały wiele zabawek. Czasy gdy zabawiano się w „państwa miasta”, „kapsle” przeminęły. Z tęsknotą wspomina się czasy zabawy w dom, gdy pączki lepiło się z piasku a zupa była z trawy.

Dziecko i zabawa
Autor: Haylee Sherwood
Źródło: http://www.flickr.com
Dzisiaj dzieci nie wyobrażają sobie życia bez telewizji i komputera a hurtownie zabawek, dostarczają gotowe zabawki do przedszkola – pełna oferta. Przedszkole jest dla maluchów miejscem, w którym mają okazję do gromadzenia doświadczeń, od momentu gdy w szatni zdejmą kurtkę i obuwie, aż do chwili, gdy wraz z rodzicami wracają z przedszkola.

Można wyróżnić sytuacje, w których maluchy poznają dużo i z lepszym skutkiem. Są to: zabawy spontaniczne i dydaktyczne. Sytuacje nastawione na kształtowanie umiejętności porządkowych, zajęcia wychowawcze oraz takie wydarzenia, w których uczestniczą przedszkolaki, np.: święta, spacery, wycieczki. Dzieci lubią się bawić w przedszkolu klockami, traktorem, lokomotywą, zwierzątkami, chętnie bawią się też na placu zabaw, jak również lubią się uczyć i opisywać swoje czynności do karty pracy. Dodatkowo przedszkole stwarza dzieciom warunki do samodzielnego wykonywania zadań a także stwarza dzieciakom warunki wyboru określonej aktywności. Opiekunowie w przedszkolu włączają dzieci do zabawy.

Posiłkują się zagadkami, ażeby zaintrygować przedszkolaki tematem zabawy. Podpowiadają w trakcie malowania. Nauczyciele w przedszkolu chwalą przedszkolaki, nakłaniają do działania, organizują ekspozycję prac swoich wychowanków.

www.hurtowniazabawek.pl/pl/traktory-kombajny-maszyny/
Autor: regan76
Źródło: http://www.flickr.com
Zwracają się do przedszkolaków po imieniu, by zaabsorbować określone dziecko, które nie chce słuchać poleceń. Prowadzą z przedszkolakami pogadanki siedząc z nimi w kółku. Wykorzystują zmianę aktywności przedszkolaków – rozmowa, zabawa ruchowa oraz śpiewanie piosenek, malowanie, zabawa swobodna. Dzielą dzieci na drużyny, różnicują z nimi pracę. Starsze przedszkolaki samodzielnie wycinają i naklejają na karton obrazki, podpisując swoją pracę imieniem, młodsze dzieci kolorują gotowe obrazki.